Strategic planning gir deg en forståelse for hvordan kompleksiteten i det virkelige liv, i forbindelse med organisasjoner, kan struktureres som en prosess. Strategic planning er ett av syv kjernefag i studiet Master in Business Administration.
En leders største utfordring er å finne mening i et vidt spekter av informasjon, og bruke verktøy og teknikker som egner seg når de skal drive organisasjonen gjennom et komplekst og stadig skiftende konkurransemiljø.
Kompleksiteten i det virkelige liv kan struktureres som en prosess som involverer målsetting, analyse av konkurranseposisjonen, valg av strategi, implementering av strategien og tilpasning til tilbakemeldinger over tid.
Strategisk planlegging handler først og fremst om å kunne tenke effektivt, og bruk av den strategiske prosesstilnærmingen krever også god forståelse for de andre kjerneområdene.
Oversikt MBA fag høst 2020 | |||
Fag | Type | Med samlinger | Uten samlinger |
People, work and adm. | Kjernefag | Høstsemesteret | Ja |
Leadership, theory | Kjernefag | Høstsemesteret | Ja |
Financial decicion | Kjernefag | Høstsemesteret | Ja |
Strategic marketing | Kjernefag | Høstsemesteret | Ja |
Delivering sucessful projects | Kjernefag | Vårsemesteret | Ja |
Strategic planning | Kjernefag | Vårsemesteret | Ja |
Economics for business | Kjernefag | Vårsemesteret | Ja |
Diverse fag | Valgfag | Nei | Ja |